Akkor nézzük tovább, mi mindenre alkalmas a báb. Például arra, hogy gyereket játsszon, mert bár a gyerek nagyon cuki, de tegye minden rendező a szívére a kezét: problémás is lehet. És valószínűleg nézőként sokan álltunk (ültünk) sajnálkozva a fél 11-kor színpadra vitt gyerekek előtt. Anthony Minghella az English National Opera - a New York-i Metropolitanben is játszott -  Pillangókisasszonyában a gyereket bábbal váltotta ki. (Akik közreműködtek: a londoni Blind Summit Puppet Theatre. Saját bevallásuk szerint olyanok inspirálják őket, mint Philippe Genty, a Handspring Theatre, a The Wooster Group és a Sex Pistols. Ilyen érdeklődési körrel nem véletlen, hogy a tradicionális bunrakut tulajdonképp rockandrollosították.) Az okos, praktikus megoldás - 3:36-tól látható - a jelenet drámaiságából semmit nem vesz el. Sőt.

Aztán ott a War Horse, a londoni National Theatre 2007-ben bemutatott, és azóta már a West Endre transzferált műsoron levő előadása (2013 októberéig biztosan játsszák, de az előzetes jegyvásárlás igencsak ajánlott, mert viszik, mint a cukrot), amit már a Broadway-n és Torontóban is színre vittek, de van belőle utazó változat is, karácsony környékén bemutatják Melbourne-ben, jövő márciustól pedig Berlinben is műsoron lesz. Replica produkcióban természetesen, azaz az ereteditől egyetlen mozdulatban sem eltérően. A dél-afrikai Handspring Puppet Company segített a bábos rész - azaz az életnagyságú lovak - létrehozásban; az ő Woyzeckjük (rendezte: William Kentridge) nem is oly régen vendégszerepelt a Trafóban.

Ami érdekes, hogy nem Michael Morpurgo első világháborús regénye, hanem ez az előadás indította be Steven Spielberg fantáziáját, hogy filmre vigye a War Horse-ot. 

Az alábbi a színházi előadás  trailere, a kapcsolódó videói között van több olyan, amin naplószerűen megnézhető, hogyan készült a produkció. Érdemes rájuk kattintani.

Ezen a videón pedig feltehetőleg nem kevés promóciós szándékkal az angliai lóversenyek egyik legfontosabb helyszínén, a Sandown Parkban azt mutatják meg, mit tud egy igazi ló, és mit tud a színpadi bábló (vagy lóbáb - ahogy tetszik).